سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راهصواب و هدایتش را به او می نماید و به او توفیق فرمانبری ازخود می دهد . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط مسعود ابوالقاسم زاده در 93/1/16:: 10:52 عصر

بسمه تعالی

دل نوشته ای به یاد رفقای شلمچه و اروند

شلمچه

وقتی که در ازل ولایت انسان را می سنجیدند آفرینش هرگز باور نداشت که روزی جلوه های آن را ببیند. از همان روزی که خاک کربلا بین شادی و غم برای دیدار حسین (ع) و مصیبتی که بر او خواهد رفت مردد بود، شلمچه نیز انتظار یاران خویش را می کشید. قرنها گذر زمان لازم بود و بلوغی به پهنای تاریخ تا خاک شلمچه به استقبال کسانی بیاید که برات دیدارشان را هبه کرده بودند به او، و زمان از آن روزی که آینه گردان تدبیر الهی شد دلتنگ دیدار کسانی بود که جام بلا را با ولا به جان خریدند و جرعه نوش دریای ولایت شدند و اینگونه بود که به حکم " انی سلم لمن سالمکم " و " ولی لمن والاکم " زمین نیز با زمان در آغوش ولایت آرام گرفت تا وعده الهی در مورد جنود الله تحقق پیدا کرده باشد.

اروند

اروند ای خاطره همیشه خروشان روزهای نور و سرور، تو نیز همچون شلمچه عاشقانه انتظار لشگریان اسلام را می کشیدی. یادت هست آن نوحه سرائی ها را در فراق فرزند فاطمه؟ می دانم، تو هم دلتنگ یوسف زهرایی و جام ولا را تو نیز نوشیدی که آن روزها پلی شدی برای عبور این لشگریان آخرالزمانی رسول الله تا به لقای مقتدای خویش برسند.

بگذار اروند تا ابد جسم پاره پاره یارانش را به یادگار داشته باشد. این پاره پاره ها جواز ورود بهشتند. و تو اروند، روزی که همه در پیشگاه خدا حاضر می شوند بیا و امانتهایی را که سالها عاشقانه به تو سپردند به صاحبش بسپار که اینها تعلق به خدا دارند و آن روز خود بهای این جسم های صد چاک را خواهد پرداخت.

 

پنج شنبه - 30 آذر 1385


کلمات کلیدی :